Kdo jsem

Kdo jsem - Můj přístup - Odborné metody

Kdo jsem a čemu se věnuji

Profesní profil a odbornost

Jsem psycholožka a lektorka. Věnuji se psychodiagnostice, kariérnímu a personálnímu poradenství a lektorování, zejména se zaměřením na osobnostní rozvoj. Působila jsem a stále působím jako psycholog u několika firem v oblasti rozvoje lidských zdrojů a jako lektorka manažerských kurzů.

Dlouhodobě se věnuji problematice zvládání úzkostí a depresí, rozvodu, odchodu do důchodu, stresu na pracovišti, zvládání stresu z úmrtí blízké osoby a psychickému zvládání závažných zdravotních problémů.

Zahraniční zkušenosti jsem získávala zejména v Argentině a ve Španělsku v rámci společných výzkumných projektů, přednáškové činnosti a práce pro státní i komerční sektor v oblasti psychologie.

Otevřela jsem psychologickou poradnu v Ostravě a zároveň působím jako odborný asistent na Katedře pedagogické a školní psychologie Pedagogické fakulty Ostravské univerzity, kde přednáším psychologické disciplíny v českém a španělském jazyce.

Se svými klienty se setkávám osobně, telefonicky nebo online, a vzájemná důvěra je pro mně prioritou. Při své práci dodržuji etický kodex a ochranu osobních údajů.

Současnost

Soukromá praxe, Psychologická poradna Ostrava

Jazyková škola Hello, Ostrava, náplň práce: Rozvoj osobnosti

Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Nový Jičín, náplň práce: Rozvoj osobnosti

Ministerstvo financí ČR, Praha, náplň práce: Rozvoj osobnosti, Psychologická praxe

Praxe klinického psychologa, PhDr. Petr Šišák, Zimmerova, Ostrava, náplň práce: Psychologická diagnostika

AGEVA, z.ú., Frýdland nad Ostravicí, náplň práce: Bilanční diagnostika, Kariérní poradenství, Odborný asistent

Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogické a školní psychologie, náplň práce: Přednášení odborných předmětů v českém a ve španělském jazyce: „Psychologické aspekty rozvoje zaměstnanců; Psychologie osobnosti; Sociální psychologie

 

Historie praxe

září 2004 – květen 2008

Univerzita Palackého Olomouc, Filozofická fakulta, Katedra psychologie

Náplň práce: Přednášení problematiky z oblasti „Psychologie osobnosti“

 

leden 2012 – květen 2012

Hotel Park Inn, Ostrava

Náplň práce: Rozvoj osobnosti

 

duben 2015 – květen 2015

Institut certifikovaného vzdělávání, s.r.o., Praha

ASOCIACE VZDĚLÁVÁNÍ, z.s., Praha

Náplň práce: Rozvoj osobnosti

 

březen 2018 – současnost

Jazyková škola Hello, Ostrava

Náplň práce: Rozvoj osobnosti

 

září 2018 – současnost

Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, Nový Jičín

Náplň práce: Rozvoj osobnosti

 

září 2018 – současnost

Ministerstvo financí ČR, Praha

Náplň práce: Rozvoj osobnosti

Psychologická praxe

 

leden 2005 – květen 2006

Institut pedagogicko-psychologického poradenství, Praha

Naplň práce: Psychologické poradenství, kariérní poradenství, psychologická diagnostika

 

červenec 2006 – červenec 2007

Lenguas del Mundo: personální a jazyková agentura, Mendoza, Argentina

Náplň práce: Psychologická diagnostika a výběr zaměstnanců

 

červenec 2005 – srpen 2011

Roco: Personální agentura, Mendoza, Argentina

Náplň práce: Psychologická diagnostika a výběr zaměstnanců

 

2011 – současnost

Praxe klinického psychologa, PhDr. Petr Šišák, Zimmerova, Ostrava

Náplň práce: Psychologická diagnostika

 

listopad 2017 – současnost

AGEVA, z.ú., Frýdland nad Ostravicí

Náplň práce: Bilanční diagnostika, Kariérní poradenství

Odborný asistent

 

září 2013- srpen 2014

Česká Zemědělská Univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenství, Katedra profesního a personálního rozvoje

Náplň práce: Přednášení problematiky z oblasti „Sociální psychologie“

 

červen 2008 – současnost

Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogické a školní psychologie

Náplň práce: Přednášení odborných předmětů v českém a ve španělském jazyce: „Psychologické aspekty rozvoje zaměstnanců; Psychologie osobnosti; Sociální psychologie“

Kurz: Trénink paměti pro manažery

Universidad Católica de Valencia, Facultad de Psicología, Valencia, Španělsko

(září, 2013)

 

Kurz: Trénink koučování pracovníků přístupem mindfulness I.

Universidad de Córdoba, Facultad de Ciencias de Educación, Španělsko

(září, 2015)

 

Kurz: Trénink koučování pracovníků přístupem mindfulness II.

Universidad de Córdoba, Facultad de Ciencias de Educación, Španělsko

(září–říjen, 2016)

 

Kurz forenzní psychologie, Lektor PhDr. Karel Netík, CSc.

Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha

(8. – 11. prosinec, 2016)

 

Kurz programu CEEPUS

Dům zahraničních služeb, Praha

(23. květen, 2017)

 

Kurz Mindfulness, Lektor: Ing. Jan Burian, Ph.D.

VŠE, Praha

(1. květen-26. červen, 2017)

 

Kurz relaxačních technik

Hospital Universitario Reina Sofía, Španělsko

(31. červenec–18. srpen, 2017)

 

Kurz práce s traumatem u pacientů

Hospital Universitario Reina Sofía, Španělsko

(srpen–září 2017)

 

Kurz MMPI-2, Lektor: PhDr. Karel Netík, CSc.

Testcentrum, Praha

(3. říjen, 2017)

 

Kurz hypnózy pro lékaře a klinické psychology I., garant PhDr. Stanislav Kratochvíl, CSc.

Psychiatrická nemocnice Kroměříž, Sekce pro hypnózu České psychoterapeutické společnosti

(9. – 13. říjen, 2017)

 

Kurz hypnózy pro lékaře a klinické psychology II., garant PhDr. Stanislav Kratochvíl, CSc

Psychiatrická nemocnice Kroměříž, Sekce pro hypnózu České psychoterapeutické společnosti

(15. – 19. říjen, 2018)

 

Kurz MMPI-2, Lektoři: Mgr. Václav Šnorek, PhDr. Václava Probstová, CSc.

Institut klinické psychologie z.s., Praha

(květen, 2018–leden, 2019)

 

Asociación Argentina de Análisis Existencial y Logoterapia

(25. – 30. Září, 2006)

Seminář Klinická témata existenciální analýzy

 

Universidad Católica de Valencia, Facultad de Psicología, Valencia, Španělsko

(Září, 2013)

Trénink paměti pro manažery

 

Universidad de Córdoba, Facultad de Ciencias de Educación, Španělsko

(Září, 2015)

Trénink koučování pracovníků přístupem mindfulness I.

 

Universidad de Córdoba, Facultad de Ciencias de Educación, Španělsko

(Září – Říjen, 2016)

Trénink koučování pracovníků přístupem mindfulness I.

 

Hospital Universitario Reina Sofía, Španělsko

(31. Červenec – 18. Srpen, 2017)

Kurz relaxačních technik

Universidad de Congreso, Mendoza, Argentina

(srpen 2006– 31. červenec 2007)

stipendijní pobyt v rámci doktorského studia klinické psychologie

 

1. Realizace části výzkumného projektu, longitudinální kvalitativní studie

„Protektívne faktory a životná resiliencia osobnosti“

Odborní konzultanti:

prof. titular Dra. Cármen Estévez

Lic. María Landa

 

2. Základní absolvované předměty v rámci doktorského studijního programu:

Metodologie kvalitativního výzkumu

Realizace hloubkových rozhovorů, Zpracovávání případových studií, Metoda zakotvené teorie a její aplikace

Speciální otázky rozvoje zaměstnanců

Realizace přijímacích pohovorů, Posuzování chování v modelových situacích, Posuzování výkonu zaměstnance, Assessment centra

 

3. Volitelné předměty doktorského studijního programu

Speciální otázky sociální psychologie (některá z řešených témat): Pozitivní psychologie: Rozvoj silných stránek osobnosti, Vytváření a prožívání pozitivních emočních stavů, Spokojenost s minulostí, Reminiscenční terapie, Optimistický pohled do budoucnosti

Krizová intervence (některá z řešených témat): Náročné a krizové situace v pomáhajících profesích, Etické principy pracovníka, Pomoc jako forma spolupráce, Specifika vztahu mezi klientem a pracovníkem v krizové intervenci, Trauma a traumatické události

Odborná kniha: 5

Kapitola v odborné knize: 5

Článek v odborném časopise: 7

Články ve sborníku: 27

Ohlasy: 28

 

ODBORNÁ KNIHA

  1. Lacková, L.Longitudinálny výskum protektívnych faktorov resiliencie u vysokoškolských učiteľov. Ostrava: Repronis, 2019. 243 s. ISBN 978-80-7599-135-5. (100%)

 

  1. LACKO, A., A. AKIMJAK, J. JAVORKA, J. DOMENIK, J. KOBELA, L. LACKOVÁ, H. KUBEROVÁ a H. KADUČÁKOVÁ. Špecifiká výučby ošetrovateľstva a komunikačného vzťahu sestra-pacient v ošetrovateľskom procese so zreteľom na objektivizáciu vývoja stresoidnej situácie. Ružomberok: KU Ružomberok, 2003. ISBN 80-89039-40-5. (10%)

 

  1. LACKO, A., M. MOKÁŇ, L. LACKOVÁ, a et al., Situaciones de estrés en el proceso educativo y su objetivización examinando el sistema nervioso autónomo. Krakow: UKiP J$D Gebka, 2008. 110 s. ISBN 978-83-60837-14-6. (20%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Osobnostná odolnosť v interkultúrnom kontexte. 1. vyd. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. 114 s. ISBN 978-80-7368-758-8. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Protektívne faktory v interkultúrnom kontexte. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2012. 97 s. ISBN 978-80-7464-202-9. (100%)

 

 

KAPITOLA V ODBORNÉ KNIZE

  1. LACKO, A., D. BESTVINA, J. DOMENIK, J. KOBELA, L. LACKOVÁ a et al., New diagnostic of cardiovascular autonomic neuropathy by method spectral analysis.. New diagnostic of cardiovascular autonomic neuropthy by spectral analysis and methods nuclear medicine. Lublin: Norbertinum, 2004. s. 7-20. ISBN 83-7222-209-6. (10%)

 

  1. LACKO, A., D. BESTVINA, I. ČOMBOR, L. LACKOVÁ a et al. Objectivization of the stressful situation in development of pedagogical and educational process by examination of the autonomous nervous system by spectral analysis. New diagnostic of cardiovascular autonomic neuropthy by spectral analysis and methods nuclear medicine. Lublin: Norbertinum, 2004. ISBN 83-7222-209-6. (10%)

 

  1. LACKO, A., D. BESTVINA, L. LACKOVÁ. Stress influence on autonomous regulation of heart functions. New diagnostic of cardiovascular autonomic neuropthy by spectral analysis and methods nuclear medicine. Norbertinum, 2004. s. 20-28. ISBN 83-7222-209-6. (20%)

 

  1. LACKOVÁ, L., M. MOKÁŇ, A. LACKO, D. BESTVINA, I. ČOBMOR, D. MIŠTUNA, A. LESŇÁKOVÁ. Záťažové (stresoidné) situácie vo výučbovom procese a ich objektivizácia vyšetrením autonomného nervového systému. Záťažové (stresoidné) situácie vo výučbovom procese a ich objektivizácia vyšetrením autonomného nervového systému. Turany: P + M Turany, 2007. s. 11-21. ISBN 978-80-969713-0-5. (10%)

 

  1. LACKO, A., M. MOKÁŇ, L. LACKOVÁ a et al. Stresoidné reakcie ako rizikový faktor kardiovaskulárnych ochorení. LACKO, A. a M. MOKÁŇ. Metódy nukleárnej medicíny v klinickej praxi. Verbum, 2014, s. 108-135. ISBN 978-80-561-0155-1. (20%)

 

 

ČLÁNEK V ODBORNÉM PERIODIKU

  1. MORAVEC, P. a L. LACKOVÁ. Denial and Fear: Psychological Analysis of Covid-19 Information in a Czech Fundamentalistic Catholic Journal. Open Theology. 2021, vol 7, Issue 1, s. 475-490. ISSN 2300-6579.

 

  1. LACKO, A. a L. LACKOVÁ. Vplyv skúšky ako stresodinej situácie an autonómnu reguláciu srdcovej činnosti. Disputationes scientificae. 2004, roč. 4, s. 90-95. ISSN 1335-9185.(40%)

 

  1. KVĚTENSKÝ, J., A. LACKO, L. LACKOVÁ. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo vyučovacom procese. Disputationes scientificae. 2004, roč. 4, s. 96-99. ISSN 1335-9185. (20%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Mi historia. Diario de Mendoza Uno. 2006, roč. 14, s. 5-5.(100%)

 

  1. LACKO, A., J. STRAKA, L. LACKOVÁ, a a kol., Mení sa stav autonómneho systému vekom? Zdravotnícke štúdie. 2010, roč. 3, s. 7-11. ISSN 1337-723X. (20%)

 

  1. LACKOVÁ, L. a M. MALČÍK. Using FAST Test for Diagnosing of Cohesion and Hierarchy of Primary Families of University Students. Psychology Research. 2016, roč. 2016, č. 6, s. 275-286. ISSN 2159-5542. (70%)

 

  1. LACKOVÁ, Lucia. Protective Factors of University Students. The New Educational Review. Wydawnictwo Adam Marszalek, 2014, 38(4), 14. ISSN 1732-6729. (100%)

 

 

STAŤ VE SBORNÍKU

  1. Květenský, J., Lacko, A. a Lacková, L. Objektivizácia vývoja stresodinej situácie vo vyučovacom procese. In: Zborník prednášok UTV, 2004,. s. 19-21. ISBN 80-227-2417-3. (20%)

 

  1. LACKO, A., J. KVĚTENSKÝ a L. LACKOVÁ. Vplyv skúšky ako stresoidnej situácie na autonómnu reguláciu srdcovej činnosti. In: Zborník prednášok UTV, 2004,. s. 22-26. (20%)

 

  1. LACKOVÁ, L. a I. SOBOTKOVÁ. Primárna rodina a resiliencia osobnosti. In: Acta Universitatis Palackianae Olomouncensis Fakultas Philosophica Psychologica Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. Univerzita Palackého, 2005. s. 115-137. ISBN 80-244-1060-5. (70%)

 

  1. LACKO, A., J. KVĚTENSKÝ, D. BESTIVNA, L. LACKOVÁ a A. HRUBOŇ. Vplyv stresoidnej situácie na autonómnu reguláciu srdcovej činnosti u vojakov profesionálov. In: Zborník. Liptovský Mikuláš: VA, 2005. VA, 2005. s. 317-322. ISSN 1335-0935. (10%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Inmigración Checoslovaca en Argentina. In: Inmigración Checoslovaca en Argentina. Mendoza: Universidad de Congreso, 2007. Universidad de Congreso, 2007. s. 27-30. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Resiliencia u českých a argentínskych študentov. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství. Olomouc: Katedra psychologie a patopsychologie PdF UP v Olomouci, 2008. Katedra psychologie a patopsychologie PdF UP v Olomouci, 2008. s. 1-10. ISBN 978-80-244-2183-4. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Kultúry, ich hodnoty a životná odolnosť osobnosti. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství V. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2009. s. 140-144. ISBN 978-80-7368-766-3. (100%)

 

  1. LACKO, A., M. NAVRÁTILOVÁ, L. LACKOVÁ, A. HRUBOŇ a J. KVĚTENSKÝ. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo výučbovom procese vyšetrením autonómneho nervového systému. In: Abstrakt s. 6-6. ISBN 978-80-8084-507-0. (10%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Protektívne faktory. In: Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie – Význam ludského potenciálu v regionálnom rozvoji. Podhájska: Východoeurópska agentúra pre rozvoj, 2009. Východoeurópska agentúra pre rozvoj, 2009. s. 156-162. ISBN 978-80-970277-0-4. (100%)

 

  1. LACKO, A., M. NAVRÁTILOVÁ, L. LACKOVÁ, A. HRUBOŇ a J. KVĚTENSKÝ. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vyšetrením autonómneho nervového systému metódou variability srdcovej frekvencie spektrálnou analýzou. In: Zborník konferencie IV – 2009. s. 156-160. ISBN 978-80-8084-539-1. (10%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Osobnostná odolnosť u študentov v interkultúrnom kontexte (kvalitatívna štúdia ČR/ Argentína). In: Kompetencyjny kontekst warsztatu pracy nauczyciela. Myslowice: Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna, 2010. Gornoslaska Wyzsa Szkola Pedagogiczna, 2010. s. 131-142. ISBN 978-83-89032-44-7. (100%)

 

  1. LACKO, A., J. TUPÝ, L. LACKOVÁ, J. STRAKA a R. PODOBA. Objectivization of the Stressful Situation in Development of Pedagogical and Education process by Examination of the Autonomous Nervous System by Spectral Analysis. In: Zborník Jihlavské zdravotnícke dny 2012-01-01 Jihlava. s. 492-497. (10%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Protektívne faktory u mladých dospelých z primárnych rodín s nízkou kohéziou medzi členmi.. In: Sympozium rodinné resilience: 2014-11-05 Olomouc. (100%)

 

  1. DOBEŠOVÁ, Z., L. LACKOVÁ a M. MALČÍK. Perception and Cognition of Different Types of Graphic Notations as a Source of Information in Applied Informatics. In: 10th Jubilee IEEE International Symposium on Applied Computational Intelligence and Informatics: 2015 IEEE 10th Jubilee International Symposium on Applied Computional INTELLIGENCE AND INFORMATICS (SACI) 2015-05-21 Timisor, Romania. New York: IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA, 2015. s. 209-214. ISBN 978-1-4799-9911-8. (20%)

 

  1. LACKOVÁ, L. The Positive Psychology of Ageing. In: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts: 4th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts, SGEM 2017, Science and Society 2017-08-24 Albena. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2017. s. 387-392. ISBN 978-619-7408-19-5. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Inner Game as a Support of Flow in Learning. In: International conference on Interactive Collaborative Learning: Teaching and Learning in a Digital World,Proceedings of the 20th International Conference on Interactive Collaborative Learning. Volume 1 2017-09-27 Budapest. Springer International Publishing AG, 2018. s. 806-812. ISBN 978-3-319-73210-7. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L., T. KIMPLOVÁ a A. RAMÍREZ GARCÍA. Longitudinal Study of The Effect of Regular MBSR Practice on Experiencign Stressful Situations in University Students. In: 11th International Conference of Education, Research and Innovation: ICERI2018 Proceedings 2018-11-12 Sevilla. Sevilla, Spain: IATED Academy, 2018. s. 7221-7221. ISBN 978-84-09-05948-5.(60%)

 

  1. LACKOVÁ, L., T. KIMPLOVÁ a C. PÉREZ DUEÑAS. Mindfulness – an Activity Leading to the Exeperience of Flow. In: 5th International Multidisciplinary Scientific Conference SOCIAL SCIENCES & ARTS SGEM 2018: 5th International Multidisciplinary scientific conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018 2018-08-24 Bulharsko. Sofia: STEF92 Technology Ltd, 2018. s. 223-229. ISBN 978-619-7408-54-6. (60%)

 

  1. LACKOVÁ, L., P. ŠKOBRTAL a A. RAMÍREZ GARCÍA. Wise Behaviour and Hedonic Adaptation. In: 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on SOCIAL Sciences & Arts: 5th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2018 2018-08-24 Bulharsko. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2018. s. 547-553. ISBN 978-619-7408-54-6. (60%)

 

  1. LACKOVÁ, L., T. KIMPLOVÁ a A. RAMÍREZ GARCÍA. Key Protective Factors as Resilience Predictors in Individuals From Dysfunctional Families. In: INTED2019 Proceedings 2019-03-11 Valencie. Valencia: IATED Academy, 2019. s. 1780-1785. ISBN 978-84-09-08619-1. (70%)

 

  1. LACKOVÁ, L., A. REINA GIMENEZ a C. PÉREZ DUEÑAS. Positive Psychology and Increasing Resilience in the Educational Process. In: 6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences ISCSS 2019 2019-08-26 Varna.Varna: SWS International Scientific Conference on Social Sciences – ISCSS, 2019. s. 245-252. ISBN 978-619-7408-93-5. (60%)

 

  1. LACKOVÁ, L., KIMPLOVÁ, T. a RAMÍREZ GARCÍA, A. The Risk of Attachment Instability. In: 6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences ISCSS 2019 2019-08-26 Varna.Varna: SWS International Scientific Conference on Social Sciences – ISCSS, 2019. s. 331-338. ISBN 978-619-7408-93-5. (60%)

 

  1. LACKOVÁ, L., T. KIMPLOVÁ, C. PÉREZ DUEÑAS a A. REINA GIMÉNEZ. Promoting the Development of a Resilient Personality in a University Environment Through the Practice of Mindfulness. In: EDULEARN19 Proceedings 2019-07-01 Palma de Mallorca. Palma de Mallorca: IATED Academy, 2019. s. 486-492. ISBN 978-84-09-12031-4. (70%)

 

  1. Lacková, L., Ramírez García, A. a Kimplová, T. Risk and Protective Factors in the Development of Personality Resilience.In: ICERI2019 PROCEEDINGS 2019-11-11 Sevilla. Sevilla: ICERI, 2019. s. 9391-9396. ISBN 978-84-09-14755-7. (60%)

 

  1. LACKOVÁ, L., HANUŠ, D., RAMÍREZ GARCÍA, A. a KIMPLOVÁ, T. Protective Factors as Resilience Predictors. In: Edulearn20 12th International Conference of Education and New Technologies Learning Conference proceeding 2020-07-06 Mallorca.Valencia: IATED Academy, 2020. s. 7722-7727. ISBN 978-84-09-17979-4. (70%)

 

  1. KIMPLOVÁ, T., LACKOVÁ, L. Gender Conditionaly of Envy. In: Psychological Applications and Trends 2020 2020-04-25 Funchal.Madeira: Wiars, 2020. ISBN 978-989-54312-9-8. (30%)

 

  1. LACKOVÁ, L., BURKOVIČOVÁ, R., HANUŠ, D., RAMÍREZ GARCÍA, A., KIMPLOVÁ, T. a PÉREZ DUEÑAS, C. Resilience and its Development Through Experiencing Flow in University Teachers. In:ICERI2020 Proceedings 2020-11-09 online. IATED Academy, 2020. s. 331-338. ISBN 978-84-09-24232-0. (50%)

 

  1. LACKOVÁ, L., BURKOVIČOVÁ, R., KIMPLOVÁ,T., RAMÍREZ GARCÍA, A. a PÉREZ DUEÑAS, C. The Phenomenon of Flow in Inner Game As an Important Protective Factor in Personality Resilience (2002 – 2020 Longitudinal International Qualitative Study). In: Economic and Social Policy 2020-09-01 Trojanovice. Ostrava: Vysoká škola PRIGO, 2020. s. 219-226. ISBN 978-80-87291-27-6. (60%)

 

 

DISERTAČNÍ PRÁCE

LACKOVÁ, Lucia. Protektívne faktory a životná resiliencia osobnosti. Olomouc, 2008. Dizertační práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta. (100%)

 

 

UČEBNÍ TEXTY, SKRIPTA, VÝUKOVÉ PROGRAMY, PŘÍRUČKY

  1. LACKOVÁ, L. Koučování pracovníků s důrazem na cíl za pomoci nové metody globálního scorecardu. 2010. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Kultury světa a jejich rozdílný přístup k řešení problémů, aplikování znalostí světových kultur při zkvalitňování vztahů na pracovištích. 2010. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. Aspectos psicológicos de la instrucción de la gente en el contexto intercultural. 2012. (100%)

 

  1. LACKOVÁ, L. a T. KIMPLOVÁ. Cesty seberozvoje. 2016. (80%)

 

 
PREZENTACE (KONGRESY, SYMPÓZIA, KONFERENCE, WORKSHOPY)

  1. LACKO, A., L. LACKOVÁ a A. HRUBOŇ. Objektivizácia stresodnej situácie vyšetrením autonómneho nervového systému vyšetrením variability RR intervalov spektrálnou analýzou. In: Mezinárodní konference o VSF. Olomouc: Univerzita Palackého. 2003.

 

  1. LACKO, A., J. STRAKA a L. LACKOVÁ. Possibilities of an early diagnostics of the Cardiac Autonomic Dysregulation and Important Stressful Factors for health status of elderly People. In: Movement and Health 4th International Conference Olomouc. Olomouc: Univerzita Palackého. 2005.

 

  1. LACKOVÁ, L. Resiliencia. In: Seminario de Lenguas del Mundo. Mendoza: Lenguas del Mundo. 2007.

 

  1. IBÁNEZ, I., R. CUBAS, N. RODRÍGUEZ, I. RODRÍGUEZ a L. LACKOVÁ. El Transtorno de Ansiedad Generalizada: El Papel Predctivo de la Intolerancia Hacia la Incertidumbre, La Evitación Cognitiva, La Orientación Negativa al Problema y Las Metacreencias. In: Avances 2009 en Psicologíca Clínica y de la Salud. 2009.

 

  1. GONZÁLEZ, M., L. LACKOVÁ, I. IBÁNEZ, N. RODRÍGUEZ, I. RODRÍGUEZ a R. CUBAS. Implicancias de la Regulación Emocional Para la Emergencia de Pscicpatologías en la Organización del Significado Personal Fóbica. In: Avances 2009 en Psicologíca Clínica y de la Salud. 2009.

 

  1. LACKOVÁ, L. Kultúry, ich hodnoty a životná odolnosť osobnosti. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství V., Ostrava: Katedra pedagogické a školní psychologie PdF OU v Ostravě. 2009.

 

  1. LACKO, A., M. NAVRÁTILOVÁ, L. LACKOVÁ a A. HRUBOŇ. Objektivizácia stresoidnej situácie vo vyučovacom procese vyšetrením ANS. In: Problémy súčasnej pedopsychiatrie II. Martin: Slovenská psychiatrická spoločnosť. 2009.

 

  1. LACKOVÁ, L. Organizacja nauczania i wychowania uczniów w wieku szkolnym – przeglad komparastyczny (na przykladzie oświaty w Argentynie). In: Miedzynarodowa Naukowo – Metodyczna Konferencja Edukacyjna. Myslowice: Górnoślaska Wyźsza Szkola Pedagogiczna im. Kardynala Augusta Hlonda w Myslowicach. 2009.

 

  1. LACKOVÁ, L. Procesos cognitivos relacionados con el de ansiedad generalizada: propiedades psicométricas de tres instrumentos. In: VI Congreso Iberoamericano de Psicología Clínica y de la Salud. Santiago de Chile: Asociación Psicológica Iberoamericano de Clínica y Salud. 2009.

 

  1. IBÁNEZ, I., I. RODRÍGUEZ, N. RODRÍGUEZ, R. CUBAS, L. LACKOVÁ a M. GONZÁLEZ. Procesos Cognitivos Relacionados Con El Transtorno de Ansiedad Generalizada: Propiedades Psicométricas de Tres Instrumentos. In: Avances 2009 en Psicologíca Clínica y de la Salud. 2009.

 

  1. LACKOVÁ, L. Valores y factores protectores de la personalidad. Estudio intercultural Argentina y la Republica Checa. In: XI Congreso Católicos y Vida Pública “La política, al servicio del bien común”. Madrid: FOUNDACIÓN UNIVERSITARIA SAN PABLO CEU. 2009.

 

  1. LACKO, A., M. NAVRÁTILOVÁ, L. LACKOVÁ a A. HRUBOŇ. Vyšetrenie autonómneho nervového systému spektrálnou analýzou a význam vyšetrenia pri stresoidných situáciách. Ružomberok. 2009.

 

  1. LACKOVÁ, L. Psicoterápia en el contexto intercultural. In: XII. Congreso católicos y vida pública. Madrid: Universidad de San Pablo. 2010.

 

  1. LACKOVÁ, L. Trabajo con la inteligencia emocional. Tenerife: Universidad de Laguna, Facultad de psicología. 2010.

 

  1. LACKOVÁ, L. Valores en el contexto interultural. Tenerife: Universidad de Laguna, Facultad de psicología. 2010.

 

  1. LACKO, A., A. LESŇÁKOVÁ, J. TUPÝ a L. LACKOVÁ. Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo vyučovacím procese vyšetrením ANS. In: Jihlavské zdravotnícke dny. Jihlava. 2012

 

  1. LACKOVÁ, L. Pozitivní psychologie: fenomén flow. In: Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. 2013.

 

  1. LACKOVÁ, L. Protektívne faktory a kultúrny kontext. In: Sympozium rodinné resilience, Univerzita Palackého Olomouc, 2014.

 

  1. LACKOVÁ, L. a T. KIMPLOVÁ. Método MBSR como medio para el estado de flujo. In: Congreso Mindfulness Málaga Septiembre 2017. Málaga. 2017.

 

  1. LACKOVÁ, L. Psychologická odolnost u vysokoškolských studentů oboru Výchovy ke zdraví. In: Život ve zdraví. Brno: Masarykova univerzita. 2017.

 

  1. Lacková, L., Kimplová, T. a Ramírez GarcíA. Key Protective Factors as Resilience Predictors in Individuals from Dysfunctional Families. In: 13th International Technology, Education and Development Conference was held in Valencia. Valencia: INTED. 2019.

 

  1. Lacková, L., A. RAMÍREZ García a Kimplová. Risk and protective factors in the development of personality resilience. In: 12th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Sevilla: IATED. 2019.

 

  1. Lacková, L., T. Kimplová, C. Pérez DueÑaS a A. REINA GIMÉNEZ Promoting the Development of a Resilient Personality in a University Environment through the Practice of Mindfulness. In: 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies. Palma de Mallorca: Edulearn. 2019.

 

  1. Lacková, L. Longitudinální výzkum protektivních faktorů resilience u vysokoškolských učitelů. In: Pozitívna psychológia pre pozitívny život. Bratislava: Paneurópska vysoká škola. 2022.

PROJEKTY

Hl. řešitel

1.

2006 Resiliencia a československá imigrácia v Argentíne; IGS FF 9/2006

Poskytovateľ: Univerzita Palackého Olomouc, Filozofická fakulta

Hlavným cieľom bola príprava kvalitatívnych prípadových štúdií 7 prípadov imigrantov do Argentíny z bývalého Rakúsko – Uhorska. Boli realizované rozhovory z ich potomkami (vnukmi a pravnukmi). Štúdie prípadov sa pripravovali sa pribežne, na základe rozhovorov, denníkov, bibliografických historických materiálov, fotodokumentácie. V jednotlivých prípadových štúdiách bol zaznamenaný odchod z vlasti, cesta do Argentiny (prípadne do inej zeme La. Ameriky, s následným presídlením do Argentíny), privykanie si na kontext novej zeme a následný život v nej (kariérny a rodinný). Cieľom bolo zaznamenať z vyššie uvedených zdrojov, možné protektívne faktory probandov, imigrantov, ktoré mohli významne podporiť odolnosť imigrantov v zmysle resiliencie.

Výstup: Časť výsledkov bola uvedená v dizertačnej práci Kat. psychológie, FF UP Olomouc, v roku 2008 s názvom „Protektívne faktory a životná resiliencia osobnosti“

 

2.

2009 Interkultúrna štúdia osobnostnej odolnosti a sociálnej obratnosti; IGS PdF 9/2009

Poskytovateľ: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

Hlavným cieľom bolo zmapovanie protektívnych faktorov osobnosti probandov (pochádzajúcich z problémových rodín) participujúcich štátov.

Realizácia časti longitudinálnej kvalitatívnej štúdie protektívnych faktorov podporujúcich osobnostnú odolnosť v zmysle resiliencie a sociálnej obratnosti. Participujúce štáty: Česko, Slovensko, Argentína, Chile, Španielsko. Počet všetkých probandov 303. Realizované boli rozhovory, 4 x v roku 2009.

Výstup: Časť výsledkov je prezentovaná v monografii „Protektívne faktory v interkultúrnom kontexte“, Ostrava, Repronis, 2012.

 

3.

2016 Životní koučování a sebekoučování; C2-901474

Poskytovatel: Rozvojové programy MŠMT-IRP “I”

Výstup: Studijní Moodle opora: Životní koučování a sebekoučování (španělský jazyk)

 

Spoluřešitel

1.

2009-2012 Analýza zdravotného stavu a spôsobu života rómskeho etnika a sociálne slabších skupín (The health analysis and way of the life of Romany people and socialy deprived groups-prevention, healt training, education); EEIG/EU/P , EEIG Bruxelex, KU Ružomberok, FZ zdravotníctva Ružomberok, PF Ružomberok, Akadémia Swietokrzyska im. Jana Kochanowskiego, Kielce.

Hl. riešiteľ: prof. MUDr. Anton Lacko, CSc.

Spoluriešiteľ Stanislav Gluszek, prof. zw. dr. hab. n. med. (Kielce)

Cieľom projektu je identifikovanie spôsobu života Rómov a sociálne znevýhodnených skupín, analyzovanie genézie sociálne patologických javov. V oblasti vzdelávania a zdravotníckych procesov hľadať riešenie problémových situácií, vytvoriť vhodne preventívne programy pre predchádzanie týchto javom. Pripravene materiály budú v elektronickej podobe poskytnuté učiteľom a študentom vysokých škôl.

Výstup

Príspevok: Medzinárodná konferencia: „Zdravotná a sociálna výchova v rómskych komunitách“, Ružomberok, 2010, 2011

Príspevok: Medzinárodná konferencia „Rodina v zdraví a v chorobe“, Kielce, 2012, Publikácia: Zdravotná a sociálna výchova v rómskych komunitách (kolektív autorov, 2010).

 

2.

2009-2012 Objektivizácia vývoja stresoidnej situácie vo vyučovacím procese (Objectivisation of the streessful situation in development and pedagogical and education process); EEIG/EU/P , EEIG Bruxelex, KU Ružomberok, FZ zdravotníctva Ružomberok, PF Ružomberok, Akadémia Swietokrzyska im. Jana Kochanowskiego, Kielce.

Hl. riešiteľ prof. MUDr. Anton Lacko, CSc.

Spoluriešiteľ Stanislav Gluszek, prof. zw. .dr. hab. n. med. (Kielce)

Jeden z čiastkových cieľov: Zachytiť Stroopovým testom výšku pozornosti u univerzitných študentov rôznych vekových kategórií

Výsledky čiastkového cieľa výskumu: pokiaľ sa porovnajú výsledky probandov našej skupiny VŠ študentov s priemernými hodnotami pre jednotlivé vekové skupiny, je možné konštatovať, že v Stroopovom teste hodnoty vykazujú globálne dobrý výsledok študenta (byť v strehu a kapacitu napríklad riešiť v rovnakú dobu dve a viac rôznych úloh). Úzkosť bola zaznamenaná v predošlom vyšetrení u 5 študentov z celkového súboru 51. Nízky pocit úzkosti pretrvával aj po skúške.

Výstupy: Medzinárodná konferencia “Zdravie a kvalita života” (Kielce, 2010) Medzinárodná konferencia” Zdravie a kvalita života” (Ružomberok, RZD, 2012)

Stress situations in the process of education (Kraków, 2010) New posibilities of non-invasive cardiovascular diagnostics. Selected studies (Fribourg, SUISSE, 2012)

 

3.

2011-2013 Výskum a vývoj na podporu obrany štátu. Rizikové faktory kardiovaskulárnych ochorení u profesionálnych vojakov OSSR a ich ovplyvnenie záťažovými situáciami; SEOPMZ-280-10/2010-OdV , MOSR.

Hl. riešiteľ projektu prof. MUDr. Anton Lacko, CSc.,

Poskytovateľ: KU v Ružomberku, FZ, nám A. Hlinku 48

Cieľom bolo stanoviť rizikové faktory kardiovaskulárnych ochorení u profesionálnych vojakov Armády Slovenskej republiky a ich ovplyvnenie záťažovými situáciami. Strategický cieľ projektu je v súlade s hlavným cieľom výzvy 1/2010 MOSR „Zdravotnícke zabezpečenie ozbrojených síl z hľadiska nasadenia v bojových operáciách a výcviku“. Komplexné somaticko-biochemicko-hematologické vyšetrenie probandov, vyplnenie dotazníkov, psychologické vyšetrenie, realizácia špeciálneho laboratórneho vyšetrenia, za účelom stanovenia rizikových faktorov kardiovaskulárnych ochorení u špecifickej skupiny príslušníkov Ozbrojených síl Slovenskej republiky. Zabezpečenie vyšetrenia rizikových faktorov u príslušníkov ozbrojených síl za podmienok výcviku a nasadenia v bojových operáciách. Vyhodnotenie dotazníkov a dostupných podkladov aj laboratórnych vyšetrení. Vytipovanie jedincov s rôznymi hodnotami rizikového skóre kardiovaskulárnych ochorení pre ďalšie podrobné vyšetrenia. Vypracovanie konečných záverov výskumu, zhodnotenie jednotlivých etáp. Navrhnutie komplexných opatrení, verifikovanie vplyvu negatívnych rizikových faktorov na kardiovaskulárny aparát u vybraných skupín probandov. Vyhodnotenie získaných poznatkov a vypracovanie preventívnych postupov, ktoré by mohli prispieť k pozitívnemu ovplyvňovaniu zdravotného stavu probandov.

Predkladaná práca má dve časti:

V teoretickej časti je 5 kapitol, komplexne rozobraná epidemiológia ochorení obehovej sústavy, ateroskleróza, rizikové faktory kardiovaskulárnych ochorení, stresoidné reakcie organizmu a autonómny nervový systém.

Vo výskumnej časti sú dokladované výsledky, v diskusii hodnotenie postulovaných cieľov, predpokladaných hypotéz, v závere odporúčania pre prax.

V záveroch sa popisujú odporučenia:

§ stanovenie zdravotných, psychologických požiadaviek na výber adeptov do služby OS SR,

§ vykonávanie preventívnych vyšetrení u kadetov v priebehu štúdia na akadémii ozbrojených síl gen. M.R .Štefánika L. Mikuláš

§ priebežná diagnostika zaťaženia v pracovnom procese v náročných povolaných,

§ doplňujúce vyšetrenie pri zisťovaní psychickej záťaže PrV v jednotlivých druhoch zamestnania,

§ v oblasti výchovy, výcviku a psychologickej prípravy PrV a ich veliteľov v jednotkách, v zväzkoch a výcvikových strediskách OS SR,

§ v oblasti výchovy a prípravy veliteľov,

§ pri výbere adeptov na určité záťažové povolanie (príslušníkov výsadkových jednotiek, pyrotechnikov a pod.)

§ pred vyslaním, v priebehu vyslania a po návrate PrV z misií MKM

Výstupy: Prezentácia výsledkov v poradnom zbore MOSR Prednáška v poradnom zbore hlavného lekára ozbrojených síl SR

 

4.

2013-2015 Grundtvig Learning Partnerships; 2013-1-ES1-GRU06-73293 10 Improving digital skills of European citizens seniors and disabled; Grundtvig Multilateral Projects; Partnerská a vedúca inštitúcia Universidad de Almería

Hl. riešiteľ: prof. titular. Dr. David Padilla Góngora

Ďalšie zapojené krajiny: (Španielsko, Slovensko, Holandsko, Grécko, Maďarsko, Taliansko, Rumunsko)

Katolícka univerzita v Ružomberku, Fakulta zdravotníctva, Hl. riešiteľ: doc. PhDr. Vladimír Littva, PhD. MPH

Ciele:

Prostredníctvom projektu sme sa zamerali na:

§ Popísanie existujúcej reality, ako seniori, alebo osoby so zdravotným postihnutím, majú možnosť získať prístup k internetu v siedmich európskych krajinách, so zreteľom na obe zúčastnené skupiny: tí ktorí navštevujú centrá dennej starostlivosti, a tí ktorí majú aktívnu úlohu vo svojich komunitách.

§ Analýza súčasných vzdelávacích programov pre seniorov (disponovali sme súborom vybraných), aby sme mohli navrhnúť vzdelávací program založený na praktickom eko-prístupe, spoliehajúc sa na aktívne úlohy seniorov a odborníkov, rovnako ako na mimovládne organizácie a osoby zodpovedné za sociálnu politiku.

Náš návrh je zameraný na seniorov vo veku 55 rokov alebo zdravotne postihnutých, ktorí trávia svoje dni v ústavnej starostlivosti, a ktorí nikdy neboli v kontakte s IKT. Vďaka dohodám dosiahnutými s univerzitami, odbornými vzdelávacími inštitúciami, inštitúciami zameranými na starostlivosť o seniorov, študentmi a učiteľmi, ktorí ich podporili, aby boli schopní učiť také vedomosti, sme popri procese učenia, podporili medzigeneračné vzťahy.

Výsledky získané v priebehu vývoja projektu umožnili všetkým v rámci Európskej únie poznať, ako viesť vzdelávací program pre seniorov a znevýhodnených. (Webová stránka www.dssd.eu obsahuje informácie o tom, ako takéto programy musia byť vykonané vďaka rôznym voľným príručkám. Jedna z ich ukazuje aké sú súčasné vedomosti seniorov a osôb so zdravotným postihnutím o IKT v tých krajinách, ktoré sa zúčastnili projektu, ako aj o výukových programoch IKT, ktoré boli v súčasnej dobe vyvinuté pre nich).

Bolo vytvorené CD spolu s príručkou, ktorá zahŕňa materiál pre vzdelávací program IKT. Zhromaždil sa materiál o vplyve IKT znalostí na kvalitu života, zapojenie do spoločnosti, a ktoré z digitálnych zručností sa objavujú u seniorov a osôb so zdravotným postihnutím v siedmich krajinách, ktoré sa zúčastnili na projekte.

Vzhľadom na výsledky dosiahnuté pri vývoji projektu, môžeme konštatovať, že v každej krajine, v ktorej bol projekt vykonaný, je úroveň používania IKT seniormi a znevýhodnených príliš nízka, najmä pre nedostatok záujmu, a to buď preto, že necítia motiváciu sa učiť, alebo preto, že neboli žiadne súvisiace vzdelávacie programy v ponuke. Ako náhle prišli do kontaktu s IKT, zmenil sa ich postoj a vyjadrili názor, že IKT môžu prispieť k zlepšeniu ich životných podmienok. Očakávame, že inštitúcie starajúce sa o vývoj programov pre tieto skupiny, môžu nájsť ako východiskový bod práve tento záujem. Preukázalo sa, že seniori a znevýhodnené osoby s lepšími znalosťami o IKT menej pociťujú samotu, majú lepšiu kvalitu života.

Výstupy:

„Soupis činností vykonávaných v projektu“ pro Agencia Nacional de los Programas Educativos Europeos, España

 

5.

2013-2015 Eureka – Teamnet: Optimalizace výkonnosti pracovních týmů s využitím SW nástrojů pro analýzu sociálních a profesních vztahů v podnikových sítích; *E!7182*, *LF13030*

Řešitel: Slamka Consulting, s.r.o.

Cílem bylo optimální propojení moderních SW metod pro analýzu počítačových sítí s vybranými psychodiagnostickými metodami. Každá z metod je dnes samostatně využitelná pro optimalizaci pracovních skupin a projektových týmů ve výrobních i nevýrobních podnicích a organizacích. Unikátnost projektu je právě v účelném propojení obou přístupů. Informace získané SW analýzou vztahů a sémantickou analýzou komunikace v podnikové informační síti jsou doplněny “měkkými” informacemi, které jsou získány na základě podrobného psychodiagnostického šetření ve vybraných pracovních skupinách případně v celé organizaci. V rámci SW analýzy komunikace v počítačové síti se provádí komplexní analýza a vizualizace vývoje, dynamiky a chování lidí a vztahů. S využitím znalostí získaných na základě analýzy vztahů a sémantické analýzy můžeme navrhnout základní optimalizační model, který však nezahrnuje dostatečné informace o skutečných předpokladech a možnostech chování jednotlivých pracovníků ve vybraných pracovních týmech.

Konkrétní zpracovávaná témata v souvislosti s chováním lidí a vztah:

Úzkost, jako reakce na stres a nebezpečí (Kdy je problémem. Generalizovaná úzkostná porucha: Trvalá úzkost, na konkrétní situace, objekty, projevy. Způsoby intervence, atd.)

Prokrastinace (Chronická tendence odkládání plnění úkolů, mechanismus pomáhající jedinci vyrovnávat se s úzkostí, definování, původ, příčiny, zvládání)

Výstupy: workshop: Úzkost a prokrastinace; informační systém, články SCOPUS, software, metodika.

 

6.

2014-2015 Dílna techniky ve světě dětí – Zážitkové tvůrčí dílny v rozvoji technického myšlení učitelů a dětí v mateřské škole; CZ.1.07/1.3.00/48.0011

Poskytovatel: MŠMT ČR

Řešitel: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

Výstupy: Lektorská činnost (témata)

Asertivní jednání, Konfliktní situace a jejich zvládání, Úzkostný jedinec a jak zvládat úzkosti, Prokrastinace

Osobní konzultace a kariérní poradenství

 

Člen řešitelského týmu

1.

2009-2012 Synergie, Spolupráce VŠ, ZŠ a SŠ

CZ.1.07./2.2.00/07.0355

Řešitel: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

Poskytovatel MŠMT ČR, ESF

Výstupy:

Studijní opora: „Kultury světa a jejich rozdílný přístup k řešení problémů aplikování znalostí světových kultur při zkvalitňování vztahů na pracovištích“

 

Lektorská činnost:

1. Problematika rozvoje osobnosti dospělého jedince

2. Koučování pracovníků s důrazem na cíl za pomoci metody globálního scorecardu

3. Kultury světa a jejich rozdílný přístup k řešení problémů aplikování znalostí světových kultur při zkvalitňování vztahů na pracovištích

 

2.

2011 Podpora procesu optimalizace struktury studijních programů a vytvoření, zavedení pravidel pro vznik a schvalování nových studijních oborů a jejich financování

Poskytovatel: MŠMT ČR, Decentralizovaný rozvojový projekt MŠMT ČR

Řešitel: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

Výstup: Akreditační spis:

Studijní program: Specializace v pedagogice, Studijní obor: Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

Studijní program: Učitelství pro základní školy, Studijní obor: Výchova ke zdraví pro druhý stupeň ZŠ

 

3.

2014 TERA – rozvoj spolupráce a výměny zkušeností mezi studenty, pracovníky Univerzity Palackého v Olomouci a institucemi veřejné správy a aplikační sféry v oblasti psychoterapie, arteterapie, dramaterapie, muzikoterapie a tanečné a pohybové terapie

Hl. řešitel: Univerzita Palackého, Olomouc

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

CZ.1.07/2.4.00/31.0005.

Výstup:

Přednáška: Protektivní faktory a kulturní kontext

Workshop: Kultury světa a resilience osobnosti, Protektívne faktory a kultúrny kontext

Článek ve sborníku příspěvků rodinné resilience: „Protektívne faktory u mladých dospelých z primárnych rodín s nízkou kohéziou medzi členmi“

 

4.

2015 “Společně na jedné lodi”

Poskytovatel MŠMT ČR

CZ 1.07/1.3.00/48.0057

Řešitel: Institut certifikovaného vzdělávání, Praha

Výstup:

Lektorská činnost

Workshop: Sebekoučování, sebeprezentace

V časové dotaci: 4x 8 (60 minutových) hodin, 32 participujících

 

5.

2017 Inovace preferovaných psychologických předmětů ve španělštině a češtině dle požadavků z praxe;

Rozvojové programy MŠMT-IRP “I”

Hl. řešitel: PhDr. Tereza Kimplová, Ph.D., Ostravská univerzita, pedagogická fakulta

Výstup: Inovace obsahové části sylabů dvou cizojazyčných předmětů: Psychologie vedení lidí, Psychologie osobnosti

 

6.

2017 Kompetentní pedagog a žák – kolegiální podpora jako cesta k modernímu a kvalitnímu vzdělávání; CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000544

Řešitel: Ostravská univerzita: Pedagogická fakulta

Poskytovatel: MŠMT ČR

Výstup: kariérní a personální poradenství pro pedagogické pracovníky

 

Doplněk

LAGUNA

Společný projekt: Longitudinální studie resilience

Společná příprava teoretického základu pro problematiku výzkumu: Emocionální a interpersonální rozměry související s výskytem generalizované úzkostní poruchy, Nesnášenlivost nejistoty a kognitivní vyhnutí se negativní orientaci

Analýza výsledků longitudinální kvalitativní studie protektivních faktorů u mladých dospělých

Analýza výsledků longitudinální kvalitativní studie protektivních faktorů u mladých dospělých, Zpracovávání výsledků výzkumu programem Atlas. ti 7

Analýza výsledků longitudinální kvalitativní studie protektivních faktorů u mladých dospělých

 

ALMERÍA

Společný projekt: Longitudinální studie resilience

Analýza výsledků longitudinální kvalitativní studie protektivních faktorů u mladých dospělých

Řešení problémových otázek výzkumu k projektu: “European citizens seniors and disabled”

 

CÓRDOBA

Společný projekt: Longitudinální studie resilience

Příprava podkladů pro projekt: “Studium emoční inteligence u dětí 10-11 let“, se studentem doktorátu: Mgr. Antonio Camacho Lopéz, Universidad de Córdoba, Facultad de Ciencias de Educación

INTERNACIONALIZACE

 

  • programy Erasmus, Erasmus+ péče o studenty, koordinace pobytů, výukové a tréninkové pobyty na zahraničních univerzitách
  • působení v zahraničí (některé ze zvaných přednášek)

 

  1. IBÁNEZ, I., LACKOVÁ, L., GONZÁLEZ, M., RODRÍGUEZ, N., RODRÍGUEZ, I. A CUBAS, R. Dimensiones Emocinales e Interpersonales Relacionadas con el Transtorno de Ansiedad Generalizada: Propiedades Psicométricas de Tres Instrumentos. 2009. Universidad de la Laguna, Tenerife, Španělsko.

 

  1. LACKOVÁ, L. Como enriquecer nuestro modo de ser. 2010. Universidad de la Laguna, Tenerife, Španělsko.
  2. LACKOVÁ, L. Comunicación y aprendizaje durante el coaching. 2010. Universidad de Laguna, Tenerife, Španělsko.
  3. LACKOVÁ, L. El coaching en el contexto intercultural. 2010.Universidad de la Laguna, Tenerife, Španělsko.
  4. LACKOVÁ, L. Factores protectores y resiliencia. 2013. Universidad de Almería, Almería, Španělsko.
  5. LACKOVÁ, L. Resilience a podpora jejích rozvoje prožíváním stavu flow. 2013. Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir, Valencie, Španělsko.
  6. LACKOVÁ, L. Resilience u lidí v seniorském věku, mindfulness pro seniorský věk. 2014.Universidad de Almería, Almería, Španělsko.
  7. LACKOVÁ, L. Mindfulness jako forma terapie (Přednáška pro členy výzkumné skupiny SEJ-477Educación, diversidad y sociedad (Junta de Andalucía) a studenty doktorského studijního programu). 2015, Universidad de Córdoba, Córdoba, Španělsko.
  8. LACKOVÁ, L. Zvaná přednáška: Test profesionálních předpokladů-Verita Diagnostics, pro skupinu SEJ-477Educación, diversidad y sociedad (Junta de Andalucía). Universidad de Córdoba, Córdoba, 2017.

2021 Univerzita Karlova, PedF, Habilitační řízení, Pedagogická psychologie (doc.)

2004-2008 Univerzita Palackého Olomouc, FF, Klinická psychologie, (Ph.D.)

2006-2007 Universidad de Congreso, Mendoza, Argentina, Sociální psychologie

2004 Univerzita Palackého Olomouc, FF, Rigorózní řízení (PhDr.)

1999-2004 Univerzita Palackého Olomouc, FF, Psychologie, (Mgr.)

 

PODROBNÉ INFORMACE K DOKTORSKÉMU STUDIJNÍMU PROGRAMU

 

Doktorský stipendijní studijní pobyt: Universidad de Congreso, Mendoza, Argentina (červen, 2006–červenec, 2007)

 

Realizace části výzkumného projektu, longitudinální kvalitativní studie „Protektívne faktory a životná resiliencia osobnosti“, Odborní konzultanti: prof. titular Dra. Cármen Estévez; Lic. María Landa

 

Základní absolvované předměty v rámci doktorského studijního programu:

 

  1. Metodologie kvalitativního výzkumu (Realizace hloubkových rozhovorů, Zpracovávání případových studií, Metoda zakotvené teorie a její aplikace)
  2. Speciální otázky rozvoje zaměstnanců (Realizace přijímacích pohovorů, Posuzování chování v modelových situacích, Posuzování výkonu zaměstnance, Assessment centra)

 

 

Volitelné předměty doktorského studijního programu:

 

  1. Speciální otázky sociální psychologie (některá z řešených témat): Pozitivní psychologie: Rozvoj silných stránek osobnosti, Vytváření a prožívání pozitivních emočních stavů, Spokojenost s minulostí, Reminiscenční terapie, Optimistický pohled do budoucnosti
  2. Krizová intervence (některá z řešených témat): Náročné a krizové situace v pomáhajících profesích, Etické principy pracovníka, Pomoc jako forma spolupráce, Specifika vztahu mezi klientem a pracovníkem v krizové intervenci, Trauma a traumatické události-Psycholog u Horské Služby Mendoza, Los Andes (Unidad Patrulla de Rescate de Alta Montaña).
  3. Dlouhodobý logoterapeutický kurz práce s klientem GLE „Gesellschaft für Logotherapie und Existenzanalyse-Společnost pro logoterapii a existenciální analýzu“ Prof. Dr. Alfieda Längle

 

Jazykové znalosti

  • Španělština C1
  • Angličtina B1
  • Slovenština C2
  • Latinský jazyk B1

Jsem členkou

Českomoravské psychologické společnosti
Etický kodex psychologické profese uznávám a dodržuji.

Centrum studií evropské identity
Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita

V zahraničí

Členství ve vědecko-výzkumné skupině „SEJ-477Educación, diversidad y sociedad“ (Junta de Andalucía)
Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Córdoba, Španělsko

Členství ve vědecko-výzkumném týmu Área de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Córdoba, Španělsko

Členka redakční rady Revista de Innovación y Buenas
Prácticas Docentes
Universidad de Córdoba, Córdoba ISSN 2531-1336

Online odkazy

Sympozium rodinné resilience-Sborník příspěvků z konference
Protektívne faktory u mladých dospelých z primárnych rodín s nízkou kohéziou medzi členmi…….. strana 75

Longitudinálny výskum protektívnych faktorov resiliencie u vysokoškolských učiteľov ….. kopie k vyžádání OU Ostrava

Můj přístup

Lidé jsou velmi komplikované bytosti a z toho důvodu těžím při řešení psychických problémů z kombinace různých terapeutických směrů. Využívám jak své odborné znalosti, tak i roky vzdělání a zkušeností v oblasti mindfulness, kognitivně behaviorální a dynamické terapie, abych ve spolupráci s klientem nalezla co nejefektivnější postup pro řešení problémů, který by vyhovoval jeho specifickým potřebám. Mindfulness ve spojení s kognitivně behaviorální terapií naučí jedince dovednostem, které mu umožní zvládat akutní symptomy deprese, úzkosti či stresu. Pro niternější záležitosti, jako jsou vztahové problémy, používám kombinaci kognitivně behaviorální terapie a dynamické terapie. Důvěrný vztah klient-psycholog je pro efektivitu poradenského procesu nezbytný, proto je mou prioritou vytvářet pro své klienty prostředí podporující pocit bezpečí a důvěry.

Používané odborné metody

Mindfullnes

Mindfulness usiluje o soustředění se na každodenní zkušenost a její akceptování nekonfliktním způsobem. Řada výzkumů potvrzuje, že mindfulness je vysoce efektivní právě při zvládání úzkosti, stresu a deprese. Negativní pocity a myšlenky nelze nikdy zcela potlačit. Mindfulness vás však může naučit, jak změnit postoj k těmto pocitům a myšlenkám. Naučíte-li se přistupovat k těmto myšlenkám jako k pouhým nápadům, nikoliv jako k faktům vypovídajícím o tom, jací doopravdy jste, můžete si pak uvědomovat tyto pocity a myšlenky, aniž byste se v jejich duchu chovali nebo jimi byli emočně negativně ovlivněni. Budete moci plně prožívat své pocity bez toho, aniž byste je dále rozvíjeli, čímž můžete výrazně zmírnit depresi, úzkost, popřípadě jiné negativní emoční prožitky, jako je třeba stres.

Dynamická terapie

Někdy mohou být mezilidské vztahy velmi problematické a vést k depresi nebo úzkosti. Např. člověk může nevědomě sabotovat své intimní vztahy, aby se tak chránil před citovým zraněním nebo odmítnutím. V dynamickém přístupu pracuje psycholog s klientem na tom, aby klient pochopil povahu vztahů, které si k ostatním lidem buduje. Vztahy, jaké si klient vytváří, poskytují údaje o tom, jakým způsobem komunikuje s ostatními lidmi. Náhled, který klient získá porozuměním svým mezilidským vztahům a obranným mechanismům, které používá, mu může napomoci vyvíjet nové adaptivnější vztahy, které jsou pro něj více uspokojující. Když člověk zkoumá povahu svých vztahů, motivaci a obranné mechanismy, činí tak s menším důrazem na hodnocení, čímž se může otevřít novým zkušenostem a zpětné vazbě, která rozšiřuje jeho pohled na vztahy i sebe sama.

Kognitivně behaviorální terapie

Kognitivně behaviorální terapie pomáhá zkoumat myšlenkové vzorce člověka. Hlavní ideou tohoto přístupu je, že jsou to myšlenky, které vyvolávají konkrétní pocity. Často, když jsou lidé deprimovaní nebo nervózní, jsou jejich myšlenky zkreslené nebo nelogické, což vede k ještě většímu psychickému utrpení. Lidé s úzkostí např. mají tendenci věřit, že se jim stane to nejhorší, co se stát může. Při pohledu na tyto myšlenky logičtějším a realističtějším způsobem dochází k výraznému snížení strachu a úzkosti.

“Psychologa jsem si vybírala na základě doporučení a mohu se vyjádřit k naprosté profesionalitě ze strany paní Lackové a to včetně diskrétnosti, kterou jsem očekávala. K přístupu a celkovému dojmu mohu pochválit empatický a upřímný projev s návrhem na možnost řešení stávající situace.”

Hana Angeli, Ostrava
doc. PhDr. Lucia Lacková, Ph.D. © 2025